Inuitbloggen

Mindre teknik – mer verksamhetsnytta

Säkerhet, compliance och automatisering i fokus på nästa veckas livesända seminarium

Posted by Markus Arvidsson

2017-okt-05 08:39:00

Nu är det bara dagar kvar till vårt livesända seminarium den 10 oktober med Derek Melber, Active Directory MVP, som är en uppskattad talare. Det är första gången vi livesänder ett seminarium på detta sätt och vi är nyfikna på hur responsen bland tittarna kommer vara. 

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, IT-säkerhet, Active Directory

ManageEngine får topplacering i Capterras lista över programvaror för IT asset management

Posted by Markus Arvidsson

2017-aug-17 09:33:33

ManageEngine placerar sig på andra plats i Capterras topplista över de 20 populäraste IT asset management (ITAM) produkterna på marknaden. ManageEngine tillhandahåller ITIL-baserad asset management som en modul i deras lösning för IT service management (ITSM), ServiceDesk Plus, och även i dess separata programvara för asset management, AssetExplorer.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk, Nyheter

ManageEngine bygger framtidens IT i samarbete med Zoho

Posted by Mathias Karlsson

2017-mar-31 09:28:45

I en ny strategi stärker ManageEngine samarbetet med systerföretaget Zoho för att bygga framtidens IT Management lösningar. ManageEngine kommer integrera Zohos molnbaserade affärsapplikationer med ManageEngines breda svit av IT-programvaror. 

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Kostnadseffektiv IT, Nyheter

[VIDEO] Lunds Universitet om varför de valde ServiceDesk Plus

Posted by Markus Arvidsson

2017-mar-20 10:33:36

Lunds Universitet sökte ett systemstöd för sina ITIL-processer som var enkelt att komma igång med. I denna video berättar Bo Freij på Lunds Universitet om varför valet föll ServiceDesk Plus från ManageEngine och hur lösningen har hjälpt dem.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk, Kunden har ordet

[VIDEO] Tele 2 berättar hur de byggt sina molntjänster på ManageEngines lösningar

Posted by Markus Arvidsson

2017-feb-07 09:44:00

Anders Bergren och Andreas Ridderstedt berättar hur Tele2 bygger sina molntjänster på ManageEngines lösningar som gör det möjlligt att leverera mycket snabbare och flexiblare efter kunders önskemål än de kunde tidigare. 

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Molntjänster, Helpdesk, Kunden har ordet, Kostnadseffektiv IT

[VIDEO] Data Ductus om hur ServiceDesk Plus förenklar arbetet med ITIL

Posted by Markus Arvidsson

2017-feb-02 15:10:20

Möt Claes Widmark på Data Ductus som berättar om varför de valde ServiceDesk Plus och hur lösningen har förenklat och stöttat arbetet med deras ITIL-processer.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk, Kunden har ordet

Ny revolutionerande plattform för nätverks- och serverövervakning från ManageEngine

Posted by Erik Tjärnqvist

2016-nov-30 14:03:00

Med OpManager v. 12.2, tar ManageEngine datacenterövervakning till nästa nivå. OpManager innehåller funktioner som är helt integrerade och kunden kan själv välja vilka som ska vara aktiva, vilket styrs av de funktioner kunden väljer att licensiera. 

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Övervakning, Kostnadseffektiv IT, Nyheter

Så lyckas du med CMDB-implementationen

Posted by Markus Arvidsson

2015-dec-03 09:30:00

Att implementera CMDB i en organisation kan vara en stor utmaning. Maljeev Rafi,
Technical Manager ServiceDesk Plus på ManageEngine, ger oss de bästa tipsen
för att lyckas.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, IT-support, Helpdesk

ComAround integreras sömlöst med ManageEngine ServiceDesk Plus

Posted by Markus Arvidsson

2015-okt-06 10:30:00

Vi har sett en efterfrågan bland våra kunder att integrera ITIL helpdesk lösningen ServiceDesk Plus och kunskapsverktyget ComAround Zero. Med hjälp av UDK och ComAround har vi nu tagit fram en integrationsplugin för att få en sömlös integrering mellan produkterna. Samarbetet innebär även att Inuit nu erbjuder ComAround Zero i sin produktportfölj.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk

ManageEngine fortsätter växa i Sverige

Posted by Markus Arvidsson

2015-jun-25 09:27:00

Denna artikel är hämtad ur vår kundtidning Inuit forum som du kan läsa i sin helhet här. 

Vi har en stadig ström av nya kunder och en trogen kundbas som uppskattar det vi gör. Framtiden ser ljus ut, säger Erik Tjärnqvist, produktchef för ManageEngine på Inuit.

ManageEngines kundbas i Sverige växer med mer än en ny kund varje vecka. Kan man hålla den nivån är det fantastiskt bra, menar Erik.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Active Directory, Helpdesk

Dela gärna!
    

Inuitbloggen

Tips och råd om hur du lyckas i din roll inom IT med fokus på verksamhetsnytta, nöjdare användare, kostnadseffektivitet, säkerhet och trender.

Prenumerera via e-post

Ladda ned vår kundtidning

Senaste inlägg

Gå till Teknikbloggen

Senaste på Teknikbloggen