Inuitbloggen

Mindre teknik – mer verksamhetsnytta

Upptäck vår nya kundtidning Inuit forum 2017

Posted by Markus Arvidsson

2017-jun-20 13:42:02

Nu är den här –Inuit forum 2017, en ny utgåva av vår kundtidning med inspiration, tips & råd för enklare och säkrare IT.

För Inuit har det varit viktigt att fokus skall ligga på kunskap som kan hjälpa dig i din yrkesroll oavsett om du har en chefsbefattning, är specialist inom ett specifikt område eller innehar annan roll i organisationen.

Läs mer Go to top

Topics: Övervakning, IT-säkerhet, Active Directory, Molntjänster, Helpdesk, Kunden har ordet, IT-strategi, Kostnadseffektiv IT, Nyheter, Change Management

[VIDEO] Lunds Universitet om varför de valde ServiceDesk Plus

Posted by Markus Arvidsson

2017-mar-20 10:33:36

Lunds Universitet sökte ett systemstöd för sina ITIL-processer som var enkelt att komma igång med. I denna video berättar Bo Freij på Lunds Universitet om varför valet föll ServiceDesk Plus från ManageEngine och hur lösningen har hjälpt dem.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk, Kunden har ordet

[VIDEO] Tele 2 berättar hur de byggt sina molntjänster på ManageEngines lösningar

Posted by Markus Arvidsson

2017-feb-07 09:44:00

Anders Bergren och Andreas Ridderstedt berättar hur Tele2 bygger sina molntjänster på ManageEngines lösningar som gör det möjlligt att leverera mycket snabbare och flexiblare efter kunders önskemål än de kunde tidigare. 

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Molntjänster, Helpdesk, Kunden har ordet, Kostnadseffektiv IT

[VIDEO] Data Ductus om hur ServiceDesk Plus förenklar arbetet med ITIL

Posted by Markus Arvidsson

2017-feb-02 15:10:20

Möt Claes Widmark på Data Ductus som berättar om varför de valde ServiceDesk Plus och hur lösningen har förenklat och stöttat arbetet med deras ITIL-processer.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk, Kunden har ordet

ADManager Plus ger möjlighet att hantera 15000 användare

Posted by Markus Arvidsson

2015-maj-18 16:01:00

Frode Seipäjärvi är ICT-Advisor på Tromsø kommun som använder ADManager Plus och han uppskattar många av dess funktioner. – Framför allt är det väldigt bra bulkhantering i ADManager Plus, säger han.

Tromsø kommun har 15 000 användare fördelat på 6 000 anställda och 9 000 elever. Det innebär att det är viktigt att jobba med automatisering av användarhanteringen.

Läs mer Go to top

Topics: Active Directory, Kunden har ordet

Få bättre kontroll med Change i ServiceDesk Plus

Posted by Markus Arvidsson

2015-maj-05 14:08:00

Bernt Granbacke menar att det tar tid att implementera en väl fungerande Changeprocess eftersom det är en omställning för organisationen. Han tycker att man ska utnyttja Change-funktionaliteten så mycket som möjligt i ServiceDesk Plus.

Bernt Granbacke, arbetar på Luleå Tekniska Universitet med Change och Release Management men har också arbetat med att införa de andra ITIL processerna. De har i dag infört sju av de tio grundprocesserna i ITIL.

Läs mer Go to top

Topics: Helpdesk, Kunden har ordet

[VIDEO] Få en snabb överblick av Inuit forum 2015

Posted by Markus Arvidsson

2015-apr-02 10:28:00

Vår kundtidning Inuit forum 2015 innehåller många reportage och artiklar så för att du skall få en snabb överblick av innehållet har jag gjort videon du kan se nedan. Du kan ladda ned Inuit forum 2015 här.

Läs mer Go to top

Topics: Kunden har ordet

Vår nya kundtidning är här - Inuit forum 2015

Posted by Markus Arvidsson

2015-mar-23 11:11:00

För ett par veckor sedan släppte vi årets upplaga av vår kundtidning Inuit forum. Jag är glad över det positiva mottagandet den fått av våra första läsare och välkomnar alla att ladda ned eller beställa tidningen.

Läs mer Go to top

Topics: IT-säkerhet, Active Directory, Helpdesk, Kunden har ordet

Bilder och reportage från ManageEngine Användarkonferens 2014

Posted by Markus Arvidsson

2014-okt-09 14:51:00

Det har nu gått en vecka sedan vi arrangerade ManageEngine Användarkonferens 2014 där ett 100-tal användare möttes för att dela erfarenheter med varandra, prata med specialister från ManageEngine, lära sig nya saker samt umgås med kollegor. Detta var femte gången vi genomförde detta uppskattade event och i år låg fokus på ITIL helpdesk och Active Directory. Platsen för konferensen var Münchenbryggeriet i Stockholm.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Kunden har ordet

ADManager Plus har revolutionerat Office IT-Partner Västs arbetssätt

Posted by Erik Tjärnqvist

2014-jun-24 14:08:00

Vi träffar Fredrik Alexandersson, Technical Manager på Office IT-Partner i Väst för att förstå vad ManageEngine ADManager Plus har betytt för deras verksamhet.

Läs mer Go to top

Topics: Active Directory, Kunden har ordet

Dela gärna!
    

Inuitbloggen

Tips och råd om hur du lyckas i din roll inom IT med fokus på verksamhetsnytta, nöjdare användare, kostnadseffektivitet, säkerhet och trender.

Prenumerera via e-post

Ladda ned vår kundtidning

Senaste inlägg

Gå till Teknikbloggen

Senaste på Teknikbloggen