Inuitbloggen

Mindre teknik – mer verksamhetsnytta

Våra populäraste artiklar och webinar 2017

Posted by Markus Arvidsson

2017-dec-19 08:46:55

Nu närmar vi oss slutet av året och jag vill passa på att lyfta fram de webinar, whitepaper och artiklar som har varit populärast bland våra kunder och läsare under 2017.  
Läs mer Go to top

Topics: IT-säkerhet, Active Directory, Helpdesk

ManageEngine får topplacering i Capterras lista över programvaror för IT asset management

Posted by Markus Arvidsson

2017-aug-17 09:33:33

ManageEngine placerar sig på andra plats i Capterras topplista över de 20 populäraste IT asset management (ITAM) produkterna på marknaden. ManageEngine tillhandahåller ITIL-baserad asset management som en modul i deras lösning för IT service management (ITSM), ServiceDesk Plus, och även i dess separata programvara för asset management, AssetExplorer.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk, Nyheter

5 tips på sommarläsningen för dig som jobbar med IT

Posted by Markus Arvidsson

2017-jun-21 15:37:51

Nu är det snart midsommar och du ser säkert fram emot att umgås lite extra med familj och vänner. Du kanske har fullt upp med att avsluta saker innan ledigheten, eller så har du redan tagit semester. För mig brukar sommarmånaderna vara en tid när jag lättare kan stanna upp och reflektera. Känner du samma sak så är det ett utmärkt tillfälle att ta till sig ny kunskap i olika former inom områden som intresserar dig.
Läs mer Go to top

Topics: IT-säkerhet, Active Directory, Helpdesk, Change Management

Upptäck vår nya kundtidning Inuit forum 2017

Posted by Markus Arvidsson

2017-jun-20 13:42:02

Nu är den här –Inuit forum 2017, en ny utgåva av vår kundtidning med inspiration, tips & råd för enklare och säkrare IT.

För Inuit har det varit viktigt att fokus skall ligga på kunskap som kan hjälpa dig i din yrkesroll oavsett om du har en chefsbefattning, är specialist inom ett specifikt område eller innehar annan roll i organisationen.

Läs mer Go to top

Topics: Övervakning, IT-säkerhet, Active Directory, Molntjänster, Helpdesk, Kunden har ordet, IT-strategi, Kostnadseffektiv IT, Nyheter, Change Management

[VIDEO] Lunds Universitet om varför de valde ServiceDesk Plus

Posted by Markus Arvidsson

2017-mar-20 10:33:36

Lunds Universitet sökte ett systemstöd för sina ITIL-processer som var enkelt att komma igång med. I denna video berättar Bo Freij på Lunds Universitet om varför valet föll ServiceDesk Plus från ManageEngine och hur lösningen har hjälpt dem.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk, Kunden har ordet

5 sätt som analys av ITSM-nyckeltal förbättrar din IT-tjänsteleverans

Posted by Erik Tjärnqvist

2017-feb-17 11:49:52

Under de senaste åren har IT Service Management (ITSM) blivit en allt viktigare pusselbit för organisationers IT-strategi. Organisationer söker ständigt nya sätt att förbättra sina IT-tjänsteleveranser och sin effektivitet via bättre ITSM-processer. Detta ökar betydelsen av att spåra och mäta kritiska nyckeltal.

Läs mer Go to top

Topics: IT-support, Helpdesk, IT-strategi

[VIDEO] Tele 2 berättar hur de byggt sina molntjänster på ManageEngines lösningar

Posted by Markus Arvidsson

2017-feb-07 09:44:00

Anders Bergren och Andreas Ridderstedt berättar hur Tele2 bygger sina molntjänster på ManageEngines lösningar som gör det möjlligt att leverera mycket snabbare och flexiblare efter kunders önskemål än de kunde tidigare. 

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Molntjänster, Helpdesk, Kunden har ordet, Kostnadseffektiv IT

[VIDEO] Data Ductus om hur ServiceDesk Plus förenklar arbetet med ITIL

Posted by Markus Arvidsson

2017-feb-02 15:10:20

Möt Claes Widmark på Data Ductus som berättar om varför de valde ServiceDesk Plus och hur lösningen har förenklat och stöttat arbetet med deras ITIL-processer.

Läs mer Go to top

Topics: ManageEngine, Helpdesk, Kunden har ordet

Så räknar du hem IT-projekt när du tillämpar Change Management

Posted by Mathias Karlsson

2016-aug-26 09:30:00

Förändringar i IT-miljön kan ofta medföra ett stort antal incidenter efter lanseringen. Det påverkar förstås inte bara användarna och evenuellt hela verksamheten utan också i längden ekonomin. En strukturerad förändringsledning däremot kan innebära affärsmässiga fördelar.

Läs mer Go to top

Topics: Helpdesk, IT-strategi, Change Management

Få kollegorna med dig i förändringsledning

Posted by Mathias Karlsson

2016-jun-16 10:40:00

Få världar är så föränderliga som IT-världen. Det är alltid någon mjukvara som behöver uppdateras, ny hårdvara som ska installeras och en brandvägg som behöver bytas ut. Helst igår, alltid med högsta prio. Många IT-avdelningar kämpar därför med utmaningen att få struktur i en ganska hektisk vardag där det gäller att få kontroll på förändringarna och lansera dem i rätt ordning.

Läs mer Go to top

Topics: Helpdesk, IT-strategi, Change Management

Dela gärna!
    

Inuitbloggen

Tips och råd om hur du lyckas i din roll inom IT med fokus på verksamhetsnytta, nöjdare användare, kostnadseffektivitet, säkerhet och trender.

Prenumerera via e-post

Ladda ned vår kundtidning

Senaste inlägg

Gå till Teknikbloggen

Senaste på Teknikbloggen